dinsdag 11 september 2007

Kinderen op een kinderdagverblijf.

Ik vind dat kinderen die naar een kinderdagverblijf worden gebracht weinig van de ouders meekrijgen in de beginjaren van hun leven, want als ze 5 dagen per week naar een kinderdagverblijf worden gebracht dan kunnen ze haast niets van de ouders leren en krijgen ze dus weinig mee van hun.

Kinderen die maar 1 of 2 dagedelen naar een kinderdagverblijf worden gebracht die ouders daarvan die hebben groot gelijk vind ik, want die hebben ook tijd nodig om te werken. Maar er zijn ook ouders die hun kinderen naar een kinderdagverblijf brengen omdat die ouders tijd voor zichzelf willn. Dat vind ik de allergrootste onzin die er is. Wat vinden jullie er nu van dat ouders hun kinderen naar een kinderdagverblijf brengen omdat ze tijd willen voor hunzelf?

5 opmerkingen:

Antoinette Engbers zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Antoinette Engbers zei

Hallo Noemi
Vijf dagen per week is wel erg veel en ook duur. Er zijn niet zoveel kinderen die 5 hele dagen komen. Soms kan het echter niet anders.
Kinderen die naar een KDV komen hebben vaak wel veel voor bij kinderen die dat niet doen. Ze leren met andere kinderen spelen, rekening houden met elkaar, op elkaar wachten enz. De gediplomeerde leidsters weten alles van hoe je kinderen moet opvoeden. Ze doen allerlei oefeningen om de motoriek enz te ontwikkelen. En.... er zijn ook ouders die niet zo goed zijn in het opvoeden van kinderen. Jij gaat ervan uit dat alle ouders hun kindere veel kunnen leren. Je hebt ook ouders die hun kinderen de verkeerde dingen leren. Gelukkig krijgen die kinderen op het KDV ook te zien en te horen hoe het wel hoort. Zo zie je maar weer dat er meerdere kanten aan een zaak zitten.

Anoniem zei

He Noemi,
Ik ben het met je eens dat kinderen geen 5 dagen in de week naar een kinderdagverblijf gebracht moeten worden. Maar gelukkig komt dat ook bijna niet meer heb ik het idee.
Een paar dagdelen vindt ik zelf ook wel goed. Zo leren kinderen veel dingen zoals samen spelen, met andere kinderen omgaan, en ze krijgen ook iets mee van leidsters, en niet alleen van de ouders. En ouders kunnen inderdaad ook nog eens werken!
Als het één keer voorkomt dat de ouders het kind naar een kinderdagverblijf brengen omdat ze tijd voor zichzelf willen, vind ik dat dat nog kan, maar als ze dat vaker doen, vindt ik dat ze misschien nog even hadden moeten wachten met het nemen van kinderen..

Lisa Hampsink zei

Hallo Noemi,

Even een reactie op jou blog over kinderen op een kinderdagverblijf.
Ik ben het helemaal met je eens, over het feit dat kinderen geen 5dagen per week op een kinderdagverblijf thuis horen.
Op het kinderdagverblijf waar ik werk heb ik het wel eens meegemaakt dat er een aantal kinderen waren die 5dagen bij ons werden opgevangen.
Bij deze kinderen kwam dat doordat ouders een eigen bedrijf hadden.
Ookal is dat zo, vind ik het nog niet nodig dat kinderen 5 hele dagen op een KDV zijn.
Kinderen spelen zo nooit met hun eigen speelgoed, en worden opgevoed door anderen.
Voor de kinderen vind ik dit gewoon zielig, ook al vinden kinderen het wel leuk om met andere kinderen te spelen.
Maar ik denk dat die kinderen het aan het eind ook niet meer leuk vinden, om nooit meer in huis bij hun ouders te zijn.
Een goed onderwerp dus waar je het hier over hebt.
Ouders die zelf niet in staat zijn om de hele week voor hun kinderen te zorgen, door een beperking of gebrek in bepaalde zaken vind ik het anders.
Als hun kinderen dan een hele week thuis zouden hebben, en zelf dingen niet goed kunnen omdat ze een beperking hebben nemen kinderen het dan van hun over.
Op een KDV leren ze dan wel goed hoe ze met hun motoriek, en ontwikkelingen moeten omgaan.

Succes met je weblog,
Groetjes Lisa.

Dhania zei

Hoi Noemi,
Ik vind dat je gelijk hebt over die kinderen die 5 dagen per week naar een kinderdagverblijf worden gebracht. Maar op de stage waar ik was, waren er bijna geen kinderen die echt 5 dagen komen (gelukkig). Als ouders hun kinderen naar een kinderdagverblijf doen om tijd voor zichzelf te hebben, is ook belachelijk. Eerlijk gezegd heb ik daar nog niet eerder van gehoord. Ik denk zelf dat ouders dan niet zo
snel voor kinderopvang kiezen, omdat dat erg duur is. Dan kunnen ze het kind net zo goed bij oma/opa dumpen (als die kunnen). Maar heb jij dan ervaring of weleens gehoord dat ouders hun kinderen naar de kinderopvang doen om tijd voor zichzelf te hebben? Dat zou ik wel eens willen horen.