vrijdag 26 oktober 2007

Draagmoeders

Ik zat zo te denken over draagmoeders. Ik denk niet dat ik een draagmoeder zou kunnen zijn voor iemand omdat ik dan 9 maand met een kindje in mijn buik zit waarvan ik weet dat ik hem of haar na 9maand weer weg moeten geven. Ik vind het heel goed van vrouwen die dat doen en dan het kindje na 9 maand weg kunnen geven aan de gene waarvoor je het kindje gedragen hebt. Ook vind ik het een hele goede oplossing voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen. ik zou heel graag willen weten hoe jullie over draagmoeders denken en of jullie een draagmoeder zou kunnen zijn voor iemand?

5 opmerkingen:

anneke manden zei

hey miesje

wat een leuke steling
ik zou het ook niet kunnen draagmoeder zijn het iedee dat je dat kindje weg moet geefen
het speelt nu ook in goede tijde dus ik hat er al een beetje over naar gedagt maar nee het is niets voor mijn
en vind het knap dat somige mensen het wel kunnen
wand het is een uitkomst voor mensen die geen kindern kunnen krijgen

kus anneke

Anoniem zei

Gelukkig bestaan er draagmoeders.
Als iemand geen kind kan krijgen, is het natuurlijk harstikke fijn dat iemand anders dat voor je wil doen.
Ik vind het inderdaad ook heel knap dat draagmoeders het kind na 9 maand af willen en kunnen staan.
Tuurlijk, draagmoeders zijn ervoor om anderen te helpen, maar als je 9 maand een baby in je buik hebt, lijkt het net of het van jezelf is.
Ik vind dit echt heel goed.

Zelf zou ik het denk ik niet kunnen.
Ik zou heel graag andere mensen willen helpen, maar het idee dat je de baby na 9 maand af moet staan, lijk me ontzettend moeilijk.
Zo denk ik erover.

Groetjes Inge

Robin zei

Ik zou ook geen draagmoeder kunnen zijn. Je draagt het kind inderdaad negen maanden in joun buik. Het lijkt mij ook niets om naar negen maanden het kind weg te geven.
Draagmoeders kunnen wel andere mensen gelukkig maken en ik vind het mooi dat die mensen er zijn. De draagmoeder geeft het kind misschien wel weg, maar hoeft het kind niet te vergeten! De draagmoeder zou vast nog contact mogen hebben met het kind!!!

Groetjes Robin

Lisa Hampsink zei

Wat een leuk artikel wat je geschreven hebt!
Ik ben het wel eens met je mening, ik zou zelf ook geen kind kunnen afstaan wat ik 9maanden gedragen heb.
Het is inderdaad een heel goede oplossing voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen om wat voor een reden dan ook.
Wel knap van de vrouwen die het doen, dat ze een kind kunnen afstaan, ookal is het niet van je zelf en je eigen genen ik denk dat je toch wel heel snel een band met het kind opbouwt ookal zit het in je buik.
Leuk artikel hoor!

Groetjes Lisa

314 Kinderdagverblijf Jorieke zei

Ik vind draagmoeders van de ene kant wel goed maar vand e adner kant niet. Als vrouwen geen kinderen kunnen krijgen kunnen ze via een draagmoeder aan een kind komen. Maar ik zou zelf nooit draagmoeder kunnen worden. Je hebt wel 9maand een kindje in je lichaam die zich in jou ontwikkeld, het is wel iets van jou. Soms zijn er ook draagmoeders die hun kind afstaan en daarna erop terug komen en dat ze het kind terug willen daar heb je ook nog een kans op. Ik heb wel respect voor draagmoeders! Dat ze het kind wat 9maand in hun is gegroeid weg kunnen geven. Dit was mijn mening.
Liefs Jorieke