vrijdag 26 oktober 2007

Kinderen op een kinderdagverblijf.

Ik had een berichtje over kinderen op een kinderdagverblijf op mijn weblog gezet en mijn mening was dat je kinderen niet 5 dagen in de week naar een kinderdagverblijf kunt brangen omdat ze dan geen kans krijgen om een beetje aan thuis te wennen. Ik denk er nu nog steeds zo over maar wel een klein beetje anders. Want mensen die niet goed weten hoe ze hun kinderen op moeten voeden die kunnen hun kinderen daar naartoe brengen en dan kunnen ze zien en leren hoe ze het beste hun kinderen op moeten voeden.

3 opmerkingen:

Dhania zei

hoi,
Leuk dat je gereageerd hebt, had ik al gehoopt. ik hoop dat ik wat vaker wat van je hoor, dan zal ik bij jou ook weer reageren, groetjes dhania

Joyce Wesseldijk zei

Hallo Noëmi,

Ik vind dat je op zich gelijk hebt, maar er zijn ook ouders die hun kinderen alleen op moeten voeden, en dus ook geld moeten verdienen. Die ouders hebben dus het beste met hun kind voor, en brengen ze naar een kinderdagverblijf zodat ze kunnen spelen met andere kinderen. En die ouders zijn op zich niet afhankelijk van familie of vrienden. Ik vind dat als ouders die hun kinderen naar een kinderdagverblijf sturen, omdat ze niet weten hoe ze hun kind op moeten voeden, wel heel erg. Hier zijn cursussen en boekjes voor en eigenlijk vind ik dat ze dit dan eerst moeten proberen, voordat ze hun kind naar een kinderdagverblijf sturen.

Groetjes Joyce.

Antoinette Engbers zei

Ben ik het niet helemaal mee eens Joyce. Wees blij dat ouders erkennen dat ze hulp nodig hebben. Een van de doelen van de kinderopvang is een 2e opvoedingsmilieu creeren. En even een cursusje volgen of een boekje lezen is natuurlijk niet genoeg. Zo bagataliseer je het opvoeden van kinderen. Maar dat was vast niet jouw bedoeling.